Online undervisning i A.D.A.M. – den nye digitale assistent!
A.D.A.M. (Arbejdsunderstøttende Digital Assistent til MidtEPJ) er en softwarerobot, der kan hjælpe dig med dine arbejdsopgaver i MidtEPJ. Er du nysgerrig på, hvordan A.D.A.M. kan understøtte din arbejdsdag? Så er denne online undervisning lige noget for dig.
Den 20. januar 2025 bliver A.D.A.M. automatisk tilgængelig på alle ambulante medarbejderes computere i Psykiatrien. I den forbindelse får du mulighed for at deltage i denne online undervisning, hvor du lærer, hvordan du nemt kommer i gang med at bruge robotten.
Undervisningen er fordelt over to dage á 2 timer inkl. pauser:
5. februar: Den første session giver en introduktion til A.D.A.M., herunder hvordan du starter og slukker robotten, hvordan du navigerer rundt i systemet, samt en overordnet gennemgang af de syv funktioner, som A.D.A.M. tilbyder.
19. februar: I den anden session går vi i dybden med, hvordan A.D.A.M. konkret kan hjælpe dig i din hverdag. Vi ser nærmere på de syv funktioner og giver praktiske eksempler på, hvordan du kan bruge robotten til at håndtere patienttemaer som f.eks. farlighedsvurdering og kompleks medicinsk behandling.
Program:
- Velkomst
- Præsentation af A.D.A.M.
- Mulighed for spørgsmål
Underviser: Overlæge Michael Nielsen.
Målgruppe: Alle ambulante medarbejdere i Psykiatrien.
Inden undervisningen:
- Sørg for, at du har CPR-adgang til BI-portalen. Hvis du har brug for hjælp, kan du kontakte din nærmeste leder, der har en vejledning til, hvordan du får adgang.
- A.D.A.M. bliver automatisk tilgængelig den 20. februar. Da undervisningen ligger før denne dato, skal du selv sikre dig adgang ved at oplyse dit Regions ID, når du tilmelder dig undervisningen. Du får adgang senest den 4. februar. Tjek, at du har adgang ved at søge efter appen ”UI-Path Assistant” i Citrix. Klik på appen. Hvis der står A.D.A.M. i det vindue, der dukker op, har du adgang og er klar til undervisning. Der vil ikke være tid til individuel support under undervisningen, så vi anbefaler at du sætter dig sammen med dine kollegaer til undervisningen, så I kan hjælpe hinanden. Hvis du har problemer, kan du kontakte Sundheds-IT’s funktionspostkasse: psepjt@rm.dk. OBS: hvis du allerede har adgang til A.D.A.M., skal du ikke indtaste dit Regions ID
Vær opmærksom på, at grundet en opdatering i BI-portalen vil funktionerne "Program" og "BI-rapporter" være ude af drift fra 25. januar til 20. februar. Du kan dog stadig bruge de øvrige funktioner i denne periode, og alle funktioner vil være tilgængelige igen efter den 20. februar.
- Medbring din egen computer og oplader til undervisningen.
Vi glæder os til at se dig til undervisningen og hjælpe dig godt i gang med A.D.A.M.!
Vær opmærksom på, at et digitalt A.D.A.M.-kursus bliver tilgængeligt i EPJ-Universet den 20. februar – samme dag som A.D.A.M. bliver tilgængelig på alle ambulante medarbejderes computere. Kurset og denne online undervisning dækker samme indhold, men du kan vælge den form, der passer dig bedst – enten at tage kurset eller deltage i den online undervisning. Du kan også vælge begge dele. Kurset fungerer desuden som et opslagsværk, hvor du kan søge på ord og finde svar på spørgsmål – også efter, du har taget kurset.